Näytetään tekstit, joissa on tunniste Neulahuovutus. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Neulahuovutus. Näytä kaikki tekstit

tiistai 23. marraskuuta 2010

Tonttutyttö

Kun ei vielä tänäänkään ehtinyt askartelukauppaan hakemaan sopivaa nauhaa joulukoristeisiin, niin tekaisin iltapuhteena kurssilla tehdyn tonttupojan seuraksi vielä tyttötontunkin, letteineen päivineen (tosin myös tältä puuttuu vielä se kulkunen piposta...).

Soma pariskunta, vahtia nököttävät vierekkäin tuolla keittiön hyllyllä :-) !

sunnuntai 21. marraskuuta 2010

Tonttujoukko silloin varpasillaan, varpasillaan...

Terveisiä jouluhuovutuskurssilta! Viikonloppuna sain taas viettää hetken laatuaikaa ja työskennellä villan parissa. Hassua miten silloin ensimmäisellä kerralla villan haju suorastaan etoi, mutta nyt se tuntui jo aika mukavalta ja tutulta :-) ... Tässäpä siis muutamia kuvia viikonlopun saldosta: pari viinipullon/konjakkipullon pussukkaa, sydämenmuotoinen ovikoriste, joulukello ikkunaan tai kuuseen, sekä tonttu ja poro. Osassa on vielä vähän tekemistä, mutta päivitän kuvat tähän joukon jatkoksi kunhan saan ne valmiiksi!


maanantai 30. elokuuta 2010

Busy little bee

Niin tosiaan, jäi mainitsematta tuossa aikaisemmin, että statukseni on nyt päivitetty 2x täti -moodista 3x tätiksi :-) - iiihana pikkuinen veljenpoika sieltä tulla tupsahti isoa serkkutyttökatrasta ilostuttamaan! Ja kun en silloin kun näitä tehdessäni vielä tiennyt kumpi sieltä on tulossa, niin värinä on ihanan unisex vihreä ja lankana kestosuosikki Huopanen. Neulahuovutuskuvankin ehdin tuossa äsken vielä tekemään, bzzzz se siellä pepun päällä nyt surisee...

torstai 26. elokuuta 2010

Isommat villahousut Nasu -kuorrutuksella

Löysin lankavarastoa penkoessani taas kerran niin ihanaa lankaa (Novitan Puro, sävy Jäätynyt Kanerva), että villahousuthan siitä piti nitkutella... Kuorrutukseksi pöksyt sai Nasun kuvan, Nalle Puhin poppoo kun sattuu kuulumaan lasten lempihahmoihin (yhdessä Pupu Tupunan ohella). Ehkäpä Tupuna sitten seuraaviin, hmmm...

maanantai 5. huhtikuuta 2010

Saku Sammakko kosiomatkallaan, ahaa, ahaa...

Neulahuovutuksen vuoro siis! Nämä eivät tosin ole ne uusimmat villikset (jotka nekin on kyllä jo valmiina), vaan yhdet jo aiemmin neulotut - sain vaan inspiksen neulahuovuttaa näihin sammakon kuvan, kun satuin näkemään erään lastenkirjan lastenhuoneen hyllyssä lojumassa... Meinasin alkuun tehdä kuvasta paksumman ja peittävämmän, mutta tulin toisiin ajatuksiin, kun näin miten kivasti kuvan läpi kuulteleva neulospinta antaa sammakon pintaan vähän lisää eloa. Siispä jätin sikseen - ja ihan onnistuneeltahan tuokin taas näyttää!
.

maanantai 22. maaliskuuta 2010

Villahousukausi taas menossa!

Sain aikaiseksi - taas vaihteen vuoksi - neulahuovuttaa kuvan jo pitkään valmiina odotelleisiin villahousuihin, tällä kertaa sain inspiraation kangaskasassa odottelevasta Sienet ja siilit -joustofroteesta. Kokeilin tällä kertaa vähän erilaista neulahuovutustekniikka kuin mitä aikaisemmin, ja taisinpa löytää sen tavan jota jatkossakin tulen käyttämään ;-) !

Pöksyt itsessään on muuten neulottu (taas kerran) omasta suosikistani eli Huopasesta. Saapa nyt sitten nähdä minkä kuvan seuraaviin, jo puikoilla oleviin villiksiin!
.

tiistai 10. marraskuuta 2009

Neulahuovutusta ja Täydellisiä naisia!

Sorruin illalla harjoittelemaan neulahuovutusta useammalla värillä samaan kuvioon samaan aikaan kun tuijottelin töllöstä Täydellisiä naisia :-) ... Huono ajatus!

No okei, kyllähän tuo kohtuullisesti onnistui, vaikkei siitä ihan sellainen tullut kuin mitä ajattelin - ihan kiva kuva kuitenkin, varsinkin kun ajattelee että tuo on toinen - ei kun kolmas - ikinä tekemäni neulahuovutuskuva! Tästä kokemuksesta saatujen oppien perusteella olikin sitten helpompi lähteä huovuttamaan vastavalmistuneisiin pitkäpunttisiin villiksiin klovnikalan kuvaa - oppitunti numero yhden ollessa että älä katso televisiota samaan aikaan (vaan keskity mielummin molempiin tahoillaan, saat molemmista enemmän irti!). Tässä siis yksiin vanhoihin villiksiin tuunattu perhosen kuva, olkaapa hyvät!
.

Pitkälahkeiset villikset valmiina

Sainpas viimeinkin nuokin valmiiksi, taas tuli ni-in söpöt että! Lankana käytin taas Huopasta (Mix), värinä turkoosi. Tähän väriin satuin tykästymään kun neuloa nitkuttelin kestovaippaviikon arpajaispalkintoa, ja yllätys yllätys, meriteemaa tuli jatkettua näissäkin pöksyissä. Nyt neulahuovutin tyylitellyn klovnikalan kuplineen (vai mikä lieneekään, Finding Nemo -leffasta tuttu fisu kuitenkin...). Nyt en tosin tehnyt huovutuskuvasta ihan niin paksua (eli käytin ohuempaa villakerrosta), ja täytyy tunnustaa - tykkään tästä kuvasta enemmän, kun itse neuleen väri kuultaa paikoitellen kalasta läpi ja antaa siihen oman eläväisen lisävivahteen. Tässäpä nämä siis on (kuvaajan varpaat ja objektiivin varjo mukaanlukien...), arvioikaa vapaasti lopputulosta!
.


maanantai 26. lokakuuta 2009

Huopanen Mix testattu, osui ja upposi :-) !!

Tuli tarvetta neuloa isommalle typylle parit taaperokoon villikset, ja päätin tekaista nämä Huopanen Mixistä, sitä kun sattui olemaan tehtaanmyymäläreissun jälkeen pari pussia jemmassa. Ja tsadaa, pöksyjen pinnasta tulikin ihan ylikivan näköistä, jännää miten kaksivärisestä langasta voi saada neulomalla esiin niin montaa eri sävyä!! Nämä ensimmäiset pöksyt tein lyhytlahkeisina, ja neulahuovutin vähän punamustaan värimaailmaan liittyen kivan hämähäkinverkkokuvan toiseen kylkeen. Toisetkin XL-pöksyt on tässä parasta aikaa tekeillä, toisella värillä (turkoosina) ja pitkälahkeisina, saapa nähdä mitä kivaa näihin keksin ekstraksi!!
.

keskiviikko 7. lokakuuta 2009

Terveisiä Kestovaippaviikolta!

Siinäpä se syy viimeaikaiseen hiljaiseloon oikeastaan tulikin. Ihka ensimmäisen Kestovaippaviikon järjestelyt on syöneet aikaa niin tehokkaasti, ettei ole enää illalla juurikaan jaksanut alkaa mitään touhuilemaan. Sen verran olen toki ehtinyt saada aikaan, että pyöräytin meriaiheiset villikset viikon päätapahtumaan arpajaispalkinnoksi. Siinä sivussa pääsin vihdoinkin kokeilemaan neulahuovutusta, ja hitsi vieköön, nyt harmittaa hiukkasen että nuo on menossa arpajaisvoitoksi... Sen verran söpöt näistä tuli!
.